2009. január 10., szombat

'mit miért?' ' 'azért'

Pár szó még az blogom elnevezéséről. A műszerészkedésem véresen komoly hivatásnak indult vala.
A zsebszámológépektől indulva elértem a kisdiákként kitűzött célt. Tévészerelő.
Ez volt álmaim középpontja.
No, nem az első lépcsőfok, nem is a második, de - mint az amerikai filmekben mondják - megcsináltam.
Kinek köszönhettem? Egyértelműen Mészáros Pisti haveromnak, akivel együtt katonáskodtam. Mészi kinézte belőlem, hogy értem is, amit ő mond, és én pedig voltam olyan nagyképű, hogy nem mondtam neki, hogy nem.
Inkább elővettem a középiskolai tankönyveimet, és megtanultam a szakma alapjait. Vettem a Gyurkovics könyveket,és Csabai Dániel sorozatát is. Beálltam egy másik kollégához orosz tévéket javítani. A kis elektronika c430-tól a nagy csöves Elektron 718-ig. Hajnalban, amikor abbamaradt a magyar tv műsora, a Csehszlovák tévén még volt műsor fél kettőig, és 'véresre' tekergettem a SECAM dekóderek ident tekercseit és fejből soroltam a 9H frekvenciáit. Mi maradt belőle?
Hát kicsit eltávolodtam. Először monitorok, majd pc-k javítása, egy autodiagnosztikai eszközökkel foglalkozó cégnél gázelemzőkkel töltöttem négy évet. Javítottam, kalibráltam.
Most pedig a magam lábán állok.
Jól?
Ki áll most jól?
Javítok én mindent, amit elém tesznek, csak hát amire a szocializmusban nem készültem fel, hogy elmúlok 40, és illik majd a magam lábára állni. Értem ezalatt az önreklámot, a munkák felmérésének legfontosabb szakaszát:Megéri-e?
Nincs nagyobb élmény, mint egy paramétereit sztohasztikusan változtató (rohadó) kondenzátort megtalálni egy középfrekvenciás erősítőben. Csak hát megéri-e? Vagy kideríteni egy újjáépített sorvégfok után, hogy a sortrafó húzásából eredt az a szikra, mely kioltotta a mikrovezérlő életét, mely a hangerőt, fényerőt, kontrasztot szabályozza.
Pardon, szabályozta.
Hányan hagyták ott a szakmát, mert az ügyfél nem akar ennyi pénzt áldozni a készülékre, a munka pedig benne van?
Én ezt mégsem akarom abbahagyni.
Ezt sem. Mert van benne valami élvezet is.

Holnap kiteszek egy Panasonic lemezjátszót. Pár szóban leírom, milyen hibákat találtam benne, és hogyan oldottam meg.
Mitől lesz ez zsebműhely? Talán a zsebkendőnyi asztaltól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

statisztika

Magamról

Saját fotó
Üdv mindenkinek!
Magamról akarok írni. Talán érdekes lesz, talán unalmas. Nekem felfedezés. Mások szakmájába is belekóstolgatok, és nem ismerem a szaknyelvet, de talán mókásabb a saját meghatározás. Középiskolás lehettem, amikor megfogalmaztam (értelmeztem) magamnak a csigafúrót, miszerint egy acélhengerre két oldalán párhuzamosan lazán feltekert felébe vágott lyuk. Nem biztos, hogy pontos és az sem, hogy másnak is tetszeni fog. Akit ez idegesít, kérem kerüljön el! Azoknak szánom, akinek tetszik.