2009. január 30., péntek

A tápom

Tanulok Békázni'. :-D

Én is Boncz-asztalra teszem a saját építésű tápot. (Ez ugyan egy hokedli, de az erkélyen jobb fény van, mint az asztalomon.) A dobozát egy kollégám hajtotta lemezből egy - a műhelyben megfordult - akkutöltő mintájára. A poti tetején ORIONTON-rádióról leemelt forgatógomb. Banánhüvelyeit UNIVEKA-ból bontottam.

..és most hátulról.
(Valóban nem az első ötlet volt a legjobb. Hogy mit is akartam berakni ide? Már fogalmam sincs.)

A gumitalpakat sem bonyolítottam túl.

Magasabb legyen, mint a csavarfejek, és kész.

Elektor magazinban jelent meg a kapcsolás. Az volt benne a csoda, hogy nem kellett két szekunder tekercses trafó, mégis leszabályozott 0 Voltra.

Fázistoló kondikkal is táplál egy graetzet, és annak körnek a pozitívját köti a teljesítményt szolgáltató másik kör testjéhez.

Megtaláltam. Pedig nem is én rajzoltam, és elég mélyen volt.

0-30 voltig megy.
Hangolóegységek vallatásához volt fontos. Egyébként kb. 2A-t bír, de azt nem szereti. Zsebrádióhoz, néhány wattos autórádióhoz elegendő volt. Viszont a hirtelen zárlatra visszalőtt olyat.....

Utoljára egy kis multiméter (névtelen, és az osztója szakadt volt) szenderült jobblétre tőle, pedig az akkor épülő induktivitásmérőmbe szántam. (Legalább egy hernyócsavart fűrészelhettem volna a gombhoz!)

Ez a pók pedig azért ilyen, hogyha javítani kell, akkor is elérjen jó messzire. :-)

Itt meg egy csomó csomó látható.

Huszonéve nem volt még bepattintós, vagy PC tápból kiszedhető törésgátló. A tőben szakadt magnózsinór vége le, aztán két csombék, és mypolán. Aztán ráforrasztva a trafóra.

A bizti eszembe sem jutott. (..és ez bizti!)

Először - bevallom - még lyuk sem volt a tápkábelnek. A zsinór évekig a doboz oldalán bújt ki a résen.

Mennyi hely van még benne! Ezt ma már büntetnék.

A panelhez is hozzáférni. Le kell kopognom, mióta összeraktam, nem kellett javítani.

Kujbisev.

Ugyan valami NDK-s irodagépből került ki, de remek jószág. Van rajta 50 volt körüli feszültség is.

Ha az Elektronika C430-as tápot javítottam. Nem akarózott mindig 220-ról hergelni az UJT helyettesítő áramköröket, meg így galvanikusan le is voltam választva.

(Mondanom sem kell, ilyenkor nem volt rajta fedél.)

A 2N3055-ös tranzisztor Elka55-ös számológép hűtőjén.

Olyan kicsinek tűnik, de bírja a gyűrődést.

A rozsda arról árulkodik, hogy még autóakkut is töltött szegényke.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

statisztika

Magamról

Saját fotó
Üdv mindenkinek!
Magamról akarok írni. Talán érdekes lesz, talán unalmas. Nekem felfedezés. Mások szakmájába is belekóstolgatok, és nem ismerem a szaknyelvet, de talán mókásabb a saját meghatározás. Középiskolás lehettem, amikor megfogalmaztam (értelmeztem) magamnak a csigafúrót, miszerint egy acélhengerre két oldalán párhuzamosan lazán feltekert felébe vágott lyuk. Nem biztos, hogy pontos és az sem, hogy másnak is tetszeni fog. Akit ez idegesít, kérem kerüljön el! Azoknak szánom, akinek tetszik.