2009. január 10., szombat

USB

Saját eset. Magam kárán tanultam.
Kaptam egy négy gigás SD kártyát.
Valamiért a volt gazdi (barátom) elégedetlen volt vele.
Otthon belepróbáltam a fényképező gépembe. Elvileg a notebook nem csak varázslóval, hanem meghajtóként is látja, majd a madzagon megszólítjuk, mint "H" meghajtót. Nem válaszolt.
A játék ezzel nem fejeződött be. Fényképezzünk rá. A masina nem akart rá semmit írni. Leformáztam. Rá is írta a márkáját, hogy Kodak. (A gépem Kodak Z650).
Így a rajta hazahozott program is eltűnt, de semmi. Se írni, s olvasni nem sikerült.
Mindez este történt, és kezdtem lemondani erről a játékszerről, de ha már nincs jobb, jöhet a használati utasítás.
Mitől Secure a kártya? Belebújtam a 'gugliba', és keresgéltem. Szóval mindegy, hogy mitől, de a megoldás a fényképezőgép, mert ő csak két gigáig beszélget vele. Másnap az Auchanban vettem hozzá kis dobozkát USB csatlakozóval.
Nagy volt az öröm. Írni is, olvasni is tudtam rajta, és vittem is vissza a haveromhoz, tegyük rá újra, amit leformáztam.
A biztonság kedvéért az új dobozkám is rajta hagytam.
A gépébe bedugva az USB farkát, jelezte, hogy ennél többet is tud, de nem akar. Másolni, formázni, mindent lehetett vele, de olyan lassan, mint hajdanán az egyszeres cédéíróval.
Ajándék lónak nem nézve a fogát, így is örültem, de nem hagyott nyugodni. A gépén nem volt sárga felkiáltójel. Egy 3 gigahertzes masinán lenni kéne már 2.0-nak.
Majd otthon. A párom notebookján nem volt hibaüzenet, de nem is azon fogom használni. Jött a saját gépem.
Itt is gyorsabb a periféria, mint amivel én kezelem.
Zabosan kergettem a M$ javítócsomagját, az Asus honlapján a javítófoltokat, és ettől sem gyógyult meg.
Nézzük a BIOS-t.
A beállítás szerint FULL.
No itt volt a bibi. Ez a 12Mbit. A High a négyszáz valamennyi.
Elegendő lett volna a BIOS beállító oldalán elolvasni a HELP szöveget.
Azóta kielégítő az USB a gépemnek, nem panaszkodik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

statisztika

Magamról

Saját fotó
Üdv mindenkinek!
Magamról akarok írni. Talán érdekes lesz, talán unalmas. Nekem felfedezés. Mások szakmájába is belekóstolgatok, és nem ismerem a szaknyelvet, de talán mókásabb a saját meghatározás. Középiskolás lehettem, amikor megfogalmaztam (értelmeztem) magamnak a csigafúrót, miszerint egy acélhengerre két oldalán párhuzamosan lazán feltekert felébe vágott lyuk. Nem biztos, hogy pontos és az sem, hogy másnak is tetszeni fog. Akit ez idegesít, kérem kerüljön el! Azoknak szánom, akinek tetszik.