2009. február 7., szombat

Ledek

Tegnap este játszottam a kis webkamerámmal.
Ha jól kitekerem az optikáját, nagyon apró alkatrészt is megmutat. Milliméterekre meg kell közelíteni a tárgyat, amitől a megvilágítás lesz egyre nehezebb. Minden csillog, és egy rezzenés a kézzel, máris ugrott a fókusz, de megéri.

Tekereg az asztalomon a bringás villogó, amit összetörtem.
A csomagtartóba tűzve jártam vele, de nem túl jó a patentje. Egy kátyúnál öngyilkos módjára levetette magát az úttestre, s hiába álltam meg azonnal - mutava az autósnak, hogy térjen ki, műszaki hibám van - a búráját nem tudtam megmenteni. A gépkocsi alatt végezte.

A lényeg - a ledsor ép - maradt.

Úgy ülnek, mint (műanyag)verebek a villanydróton.

Persze a verebeket nem szokás hátulról beforrasztani.

... és elemfészket sem raknak.

Mondom, tegnap felkeltette a figyelmemet hogy ez átlátszik.
Mi van egy LED-ben? Mármint a dióda műanyag burka alatt a régi zöld kék és piros műanyagban elég nehéz volt felfedezni, mi lakozik a homályban.
Ez a kis lámpahelyettesítő viszont szép áttetsző sipkát kapott. Kivehető alatta a fényvisszaverő anyagból készített búra. Az a minireflektor.
Hát nem szép?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

statisztika

Magamról

Saját fotó
Üdv mindenkinek!
Magamról akarok írni. Talán érdekes lesz, talán unalmas. Nekem felfedezés. Mások szakmájába is belekóstolgatok, és nem ismerem a szaknyelvet, de talán mókásabb a saját meghatározás. Középiskolás lehettem, amikor megfogalmaztam (értelmeztem) magamnak a csigafúrót, miszerint egy acélhengerre két oldalán párhuzamosan lazán feltekert felébe vágott lyuk. Nem biztos, hogy pontos és az sem, hogy másnak is tetszeni fog. Akit ez idegesít, kérem kerüljön el! Azoknak szánom, akinek tetszik.