2009. április 5., vasárnap

Eltérítő tekercsek

Ma beindítottam a monitormészárszéket. Kivégeztem öt képcsövet. Kettőn még volt panel is. Valójában útban volt már a sok üveg, és a vezetékre volt szükségem. A halottak listáján 1db Toshiba, 1db. Philips, 1db. Chungva, 1db. Panasonic és egy Samsung égő volt.
A Philips kivégzését hagytam utoljára. Nem túl látványos. Egy 61cm-es nagy képcső hosszan szívja a levegőt, ez a 15 hüvelykes azonnal megtelik. A Philips monitorban lilásan villogott a képcső nyaka. Utólag eszembe jutott, hogy azért selejteztem. Ha találok holnap nagyot, akkor kicserélem a videót. Lehet, hogy megbontok egy Orion tévét? Az A51 701X lengyel képcső vagy húsz másodpercet is sziszeg. ( Csak sajnálom. ) Az eltérítő tekercsek érdekes kiegészítőket tartalmaznak. Ezek nincsenek a rajzokon feltűntetve. A legtöbb segédtekercset a Toshiba képcsőre helyezett JVC eltérítő szerelvényen találtam. A műanyagperem alatt kis ferrit és mágneslapocskákat. Nem csak a színtisztaság helyesbítésére betolt műanyaglapra ragasztott téglalapocskák, hanem a műanyag csévetest üregeibe rejtett hasábok.

Mondjuk, ha megnézünk egy őskori leletet, látni, mit fejlődött a térítgetés. Ez a szépség a padlásunkon nyugodott. Talán Tavasz, vagy hasonló tévé képcsövéről került le. A geometriai helyesbítő mágnesek egyszerű rudacskák alumíniumcsíkban. Élmény lehetett a beállításuk a PL500 fölött átnyúlva és a tükröt bámulva. Igaz, javítottam olyat is, ahol a kutyaházat még visszatették, de legtöbb esetben már nem volt meg.
És még egy újabb gyilok.

Ez a képcső egy Orion tévéből került ki. Nagyáramú eltérítő, szép, könnyen cserélhető. A tekercstest négy oldallapján négy csavar oldásával levehető.

A csavarral képcsőre ragasztott műanyagon még kicsit pozicionálható is.

Meg ilyen ferrithernyókkal. Persze aki ezekhez hozzányúl, készüljön fel minden másra is. Hatással lesz a színtisztaságra, a konvergenciára is.

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ilyen számomra érthetetlen szép szavakat a párom is mondogatott annak idején, mikor tv szerelőként dolgozott. Ráadásul abban az időben a mi padlásunk is tele volt ilyen kincsekkel. Ez már a múlt, de jó volt emlékezni rá.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Az érthetetlenségért bocsánatot kérek, majd mekk-próbálom egyszerűsíteni.
    Most inkább azt akartam mondani, hogy nekem ezek szépek.

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Ez csak nekem érthetetlen, páromnak nem. Neki is szépek voltak ezek a kincsek. Évekig őrizgettük őket. Nagy szívfájdalommal vált meg tőlük, de az élet más felé vitte a foglakozását.

    VálaszTörlés
  4. Lehet, hogy időben váltott. Én nem tudok ilyen egyszerűen. Sőt, egyre nehezebben. Pedig muszáj.

    VálaszTörlés

statisztika

Magamról

Saját fotó
Üdv mindenkinek!
Magamról akarok írni. Talán érdekes lesz, talán unalmas. Nekem felfedezés. Mások szakmájába is belekóstolgatok, és nem ismerem a szaknyelvet, de talán mókásabb a saját meghatározás. Középiskolás lehettem, amikor megfogalmaztam (értelmeztem) magamnak a csigafúrót, miszerint egy acélhengerre két oldalán párhuzamosan lazán feltekert felébe vágott lyuk. Nem biztos, hogy pontos és az sem, hogy másnak is tetszeni fog. Akit ez idegesít, kérem kerüljön el! Azoknak szánom, akinek tetszik.