2010. május 13., csütörtök

Hangolt körös műszerek 2. rész

Még egyik sincs kész, de ha a végén fogok neki az írásnak, akkor elmarad. Inkább közben is leírom a "gyötrődéseim".
Pl. a forgókondenzátorról.
A zsebrádiókban használt forgókondikról sok jót nem írtak, nem is akartam veszkelődni velük.
A lemezek közötti fólia állítólag 100MHz környékén már megfojtja az oszcit. Csak AM sávos zsebrádió szóba sem jöhetett.
Akkor jöjjön egy NDK rádióból kitermelt jószág. Csakhogy ennek nem 180 fok, de még csak nem is 360 fok a végállások közötti körútja. Másfélszer megfordul a tengely. Erre nem lehet jó skálát csinálni. Vagy húrozni kell, ami ugye kicsit nyeklik, picit nyaklik, meg a bánatos bánatnak bonyolítani valamit, ami egyszerűen jó. Már az öngyilok is megfordult a fejemben. Előkészítettem a kést, amikor Nufi bedobta az aduászt.
- Miért nem kérdezed meg a Békát?
Hogy ez nekem nem jutott eszembe?
Szerintem megérezte, hogy mekkora a baj, mert nagyon hamar válaszolt. Most ugyan nem talál, de a VEF rádió forgójáról levehető az áttétel. Döndült a föld, 40cm-t a levegőbe emelkedtem, akkora kő esett le a szívemről. Mégis lesz kapacitásmérőm. Tudom, ez a rész még a GDO-ról akar szólni. Folytatom is. Az asztali rádió kondenzátorán nincs csavarnak helye.A négy sarkán a forrasztás rögzíti. Vagyis kifűrészeltem a panel megfelelő részét, és a négy forrszemen kívül minden fóliát lereszeltem róla.
A panel kilógó részein már csak a két lyuk, meg távtartó... Süllyeszett lyukak az előlapon. Eddig megoldva.
De így meg nem ér ki a tengelyvég. Meg kell hosszabbítani.
Kézben fúrva rondán elmászik a középpont. Ha beletolom egy 2cm-es pozdorja lapba, akkor merőleges marad fúráskor a tengely, de ettől még nem lesz pont középen. Ráadásul a másfeles fúró bele is tört.A két és feles még éppen jó.
El leszek még vele egy darabig. Illetve egy működő változat már van. A leghosszabb 2,7-es csavarom fejéből reszelni kellett, hogy rá tudjam tolni a tekerőt. A tekerőre pedig nagyanyám kiváló dolgozó jelvényének dobozát áldoztam fel. A pleximutató nem tetszett meg, inkább kivágtam egy szoknyát a forgató gombra. Azt kell majd kicsit felpolírozni fogkrémmel, és belevésni a mutató vonalát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

statisztika

Magamról

Saját fotó
Üdv mindenkinek!
Magamról akarok írni. Talán érdekes lesz, talán unalmas. Nekem felfedezés. Mások szakmájába is belekóstolgatok, és nem ismerem a szaknyelvet, de talán mókásabb a saját meghatározás. Középiskolás lehettem, amikor megfogalmaztam (értelmeztem) magamnak a csigafúrót, miszerint egy acélhengerre két oldalán párhuzamosan lazán feltekert felébe vágott lyuk. Nem biztos, hogy pontos és az sem, hogy másnak is tetszeni fog. Akit ez idegesít, kérem kerüljön el! Azoknak szánom, akinek tetszik.