2010. május 15., szombat

Hangolt körös műszerek 3.rész

Készülnek a tekercsek.
A kedvencem az a kis Omega. A legnagyobb frekvencia meghatározója. 7mm-es fúróra tekert  hurok.
Annyira szép, hogy külön is megmutatom.
Ő még nem most várja a beforrasztást.

Tegnap este sajnos az NF oszcillátor nem volt hajlandó dolgozni. Mörfi szerint - amúgy magyarosan írva :-) -  az amatőr készülékben csak az oszcillátor nem rezeg. Most bejött.

Lehet, hogy ez a BF tranzisztor volt rossz a Junoszt tunerban? De én is elmelengethettem. (Nem kizárt, csak nem is jellemző.)

A következő tranyót még kioperáltam éjjel, de már nem bontottam le a felépítményt. Hagytam mára.
Tényleg, a lényeget még nem is írtam meg.
Engedélyt kértem a tervezőtől, és meg is kaptam. Mindjárt bescannelem a kapcsolási rajzot.
Chrenko Ferencnek hívják, és még aznap válaszolt. Mindenre fel voltam készülve. Arra is, hogy elutasít. 'Ebben az anyagias világban...' de udvarias, barátságos fickó. Ezúton is köszönöm Neki.


A műszer pontos leírása a Rádiótechnika 2007-es évkönyv 171-176 oldalán olvasható. Ezt nem ismételném meg. Nem is tudnám megfogalmazni. Én az építkezés fogcsikorgató szépségeiről akarok írni.
Ma pedig egy VEF 206-os rádión ki is akarom próbálni. Meg minden a kezem ügyébe kerülő rezgőkörön, és antennának alkalmas vas- és alumíniumboton.
 Meg amikor ember tervez, a természet perverz.
A Junoszt tuner BFR tranzisztorai PNP-sek. Betű nem volt rajtuk, csak festés, és amikor már minden ötlet elszállt, elővettem a használati utasítást. Ezesetben a kapcsolási rajzot.
Szomorú vagyok.
Az összes itthon tárolt hulladékban sincs BFR91A. Tehát vagy beröffen a kapcsolás BF 198-cal, vagy várnom kell hétfőig.
...
BF224T -vel beindul. 200kHz táján remekül mérhető a frekvencia, is, de kisebb tekerccsel azonnal megállítja a szkóp és a frekvenciamérő is. A tapintócsúcs érintésére.
Légmagos tekercsekkel így nem pörög fel.
A tuchel dugó szoknyáját eltűri. Gondolom, az egyhurkos 100MHz környéki üzemhez le kell majd húzni róla.
Szóval lesz még egy kör hétfőn. Lebont-visszaépít. Addig lehet hanczurozni vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

statisztika

Magamról

Saját fotó
Üdv mindenkinek!
Magamról akarok írni. Talán érdekes lesz, talán unalmas. Nekem felfedezés. Mások szakmájába is belekóstolgatok, és nem ismerem a szaknyelvet, de talán mókásabb a saját meghatározás. Középiskolás lehettem, amikor megfogalmaztam (értelmeztem) magamnak a csigafúrót, miszerint egy acélhengerre két oldalán párhuzamosan lazán feltekert felébe vágott lyuk. Nem biztos, hogy pontos és az sem, hogy másnak is tetszeni fog. Akit ez idegesít, kérem kerüljön el! Azoknak szánom, akinek tetszik.