2011. június 19., vasárnap

Terta 422

Elért engem is a csőmánia. Becsúszott. Addig nézegettem a Vaterán egy öreg masinát, amíg megszereztem.
Ő az.
(Még nem akarja, de rábeszélem.)
Valamikor középiskolás koromban Ezermester boltban már vettem egyet, és akkor abból nem lett rádió. Doboz, meg hangfal lett belőle. Rádió nem.
A hátlapon még az ára is rajta van.


Aztán kicsomagoltam, ki is lakik benne.

Por. Kosz minden mennyiségben.
A csöveket én vettem ki. Bicajjal hoztam haza 10km-t, inkább kibéleltem egy műanyag dobozt szivaccsal a szállításhoz.
A skálahúz darabokban, a doboz alján egérszar, és rágások. A forgatható ferritantennán sikerült a litzét mindkét oldalon szétrágni.


Azért kiporolva visszadugtam a csöveket, és bekapcsoltam. Illetve először átállítottam a 220V-ot 240V-ra a hálózati transzformátoron, Tanultam a Záborszky László Pacsirta felújító cikkéből, hogy jobban járok a kicsit alulfűtött csövekkel, mint a túlfűtöttel.
Méregetés még nem volt. A bemelegedés után kézzel forgattam a forgókondit Középhullámon. A bedugott mérőzsinór antennaként hozott egy magyar és egy szlovák nyelvű adást.
Ezen felbátorodva meghallgattam az URH kapcsoló állásban is.
Oda sajnos nem akad be az arretáló pecke, ezért kézzel kellett fognom a gombot, a másik mancsommal betuszkolni a variométert a lyukába, és sikerült is vagy 200V-ot megcirógatni közben.
Azt a pár irgumburgumot leszámítva Demjén Rózsi énekét tisztán, és jó volt hallani belőle.
Valamiképp sikerült beakasztani mégis a kapcsolót. A hangerő és hangszín tekerentyűk óvatos mozgatására meglepődtem. Nem KH-s egyik sem. Sehol sem recsegnek.
Már felhoztam a fáskamrában őrzött középiskolás koromban vásárolt T422 maradékot is.
Pl. az aránydetektor, meg két kapcsoló, és műanyag nyomógombok maradtak épen.
A ferrit-külső antenna váltókapcsoló és a hangszínkorrektoré is megvan.
Pl cserélnem is kell, mert ebben törött.

A ferritantennán 52 menetet számoltam meg. (Holnapig félreteszem, s akkor újraszámolom. Hátha közbeszól a politika!) Sajnos a Kádár Géza könyvben ez nincs leírva.
Jó lenne, ha valakinek volna és megmondaná, Azt hiszem írok a Klimaj Mihálynak. Az ő honlapján láttam egy lemezjátszós változatot.

2 megjegyzés:

  1. Volt egy ugyan ilyen apámnak. Sokáig működött is. Szerintem öcsém garázsában kallódik valahol szegény.

    VálaszTörlés
  2. Hová biciklizzem érte?
    Nem akarod mekk-javíttatni?

    VálaszTörlés

statisztika

Magamról

Saját fotó
Üdv mindenkinek!
Magamról akarok írni. Talán érdekes lesz, talán unalmas. Nekem felfedezés. Mások szakmájába is belekóstolgatok, és nem ismerem a szaknyelvet, de talán mókásabb a saját meghatározás. Középiskolás lehettem, amikor megfogalmaztam (értelmeztem) magamnak a csigafúrót, miszerint egy acélhengerre két oldalán párhuzamosan lazán feltekert felébe vágott lyuk. Nem biztos, hogy pontos és az sem, hogy másnak is tetszeni fog. Akit ez idegesít, kérem kerüljön el! Azoknak szánom, akinek tetszik.