2011. június 9., csütörtök

Volt egyszer egy rádió

Lengyel csoda. Taraban3 névre hallgat.
Meg kéne nézni, hogy mit tud.
Se kép, se hang.
Eddig jó.
Pofára a hangerő poti tekerője cserélve. Ettől még működhetne.
Kicsomagoltam.
Kosz, mocsok, igénytelenség.
Fújkálás, takarítás után itt-ott kopogtatva morogni kezdett tapogatásra.
Még nem harap.
Isostat.
Az üzemmódkapcsoló takarítása nem megy odabenn. Az URH, az AFC és a PU gombokig oké, de utána a fél világot ki kellene szedni.
Akkor ki az egész, s ha már az kijött, a többi is kapott zsíroldós mosást.
Összerakva ismét nem indul.
Az UL1211-es közpfrekis IC lábain nem a rajzon megadott értékek.
Először csere. Kapott tokot, ha mégse, akkor vissza az egész.
A mosás előtt még volt URH-n 1 műsor, de az is mesés. Hol volt, hol nem. Pedig az sem volt KH. Csak eltűnt. Finom és durva kopácsolásra sem válaszolt.
A mosás után a kerámia 47nF-os kondik lettek gyanúsak.
Az egyik cseréje után jött némi fújás, az IC lábai felvették a megfelelő értékeket.
Vissza az eredeti.
Zúgás jó, életjel csak PU-ról.
Kéne valami KF. Szkópot nem akarok elővenni.
Összeütöttem egy OC1044-re tervezett kapcsolást, de az fenn pörgött 600kHz fölött, közben rámesteledett.
Holnap is jó lesz.
Közben előkavartam egy jó öreg Sokol 403-at. Hosszú farok a demodulátor dióda elé. Jó lesz KF gencsinek.
Hótt halovány hangok.
A szorzódemodulátorok melletti 47 nF-os kondikat már 100-asra cseréltem. Aztán kerestem egy halom magyar 47nF-ost. A Kőporc teszi, amit kell.
Az utolsó KF-től üvölt a hangszóró.
Előtte nem.
Hagyjuk még száradni.
Közben felfedeztem, hogy a ferrit rúdon az egyik tekercs csak egy oldalról van bekötve.
Visszakapar a litze, és beforraszt.
Közép hullámon megszólalt egy szlovák műsor.
Érzéketlen.
A Sokolt húzzam az ő KF-jére, vagy fordítva?
A Taraban közepén kristályszűrő. Ő győz.
A Sokolt mégsem nyúzom.
Miért nem hangol ez a dög?
Kivettem a forgót.
Szösztenger.
Újabb zsíroldófürdő.
A lemezek között pár kiloohmnyi ellenállás.
Fújás, takarítás, az eredmény mindig rosszabb.

Oldalt a forrasztások mellett még mindig marad valami.
Még mosás.
Szárítás után is zárlat.
Akkor elégetjük.
A weller páka trafója elég erős.Némi szikrázás után úgy tűnik jó lesz.
Rámérek... aztán a trafóra.
A biztosíték ment ki.
Próbálom a tengely végén a csavart megmozdítani. Összenőtt a forgókondi önvényével.
A Taraban előlapján gyanús lyuk. Pont a forgókondi előtt.
Lehet, hogy kívülről vertek rá egyet anno, hogy szóljon, s amikor már nem volt ez a megoldás jó, kidobták?
Hát majdnem megjavítottam egy teljesen felesleges rádiót.
Most kaphat megint egy jó nejlonos dobozt, és mehet az alvók közé. Hátha egyszer kerül még ilyen forgókondi.... vagy rádió.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

statisztika

Magamról

Saját fotó
Üdv mindenkinek!
Magamról akarok írni. Talán érdekes lesz, talán unalmas. Nekem felfedezés. Mások szakmájába is belekóstolgatok, és nem ismerem a szaknyelvet, de talán mókásabb a saját meghatározás. Középiskolás lehettem, amikor megfogalmaztam (értelmeztem) magamnak a csigafúrót, miszerint egy acélhengerre két oldalán párhuzamosan lazán feltekert felébe vágott lyuk. Nem biztos, hogy pontos és az sem, hogy másnak is tetszeni fog. Akit ez idegesít, kérem kerüljön el! Azoknak szánom, akinek tetszik.